Port Macquarie – Surfcamp – Byron Bay - Reisverslag uit Byron Bay, Australië van MaudRutjens - WaarBenJij.nu Port Macquarie – Surfcamp – Byron Bay - Reisverslag uit Byron Bay, Australië van MaudRutjens - WaarBenJij.nu

Port Macquarie – Surfcamp – Byron Bay

13 Juli 2014 | Australië, Byron Bay

Hoi hoi allemaal!

We willen even laten weten dat het met ons erg goed gaat! We genieten elk moment van de dag en het weer is ge-wel-dig hier! Elke dag een strakke blauwe hemel en volop zon.

In Port Macquarie werden we opgehaald bij de bushalte en kwamen we in een heel mooi hostel terecht (er was zelfs een zwembad!). We hebben alleen gevoeld aan het water, want het was te koud. We zijn maar voor 2 dagen in Port Macquarie geweest, waarvan we de ene dag een mooie coastwalk gedaan hadden. Na deze wandeling hadden we geen puf meer om terug te lopen dus wilden we wachten op de bus. Deze kwam maar niet... Een Australisch koppel wat langs kwam lopen heeft toen de auto thuis gehaald en ons naar het hostel gebracht. Wat een behulpzaamheid!! De andere dag hebben we geprobeerd wilde koala’s te spotten in het natuurpark, Kooloonburg. Jammer genoeg hebben we deze niet kunnen vinden. Rond 2 uur namen we de bus naar ons surfcamp in Spot X.

Tijdens onze eerste surfles kregen we een super coole, aussie instructeur met blauw/blond haar, echt een chille gast! We waren maar met 4 dus we kregen bijna privéles! ’s Avonds hebben we gezellig bij het kampvuur gezeten en een beetje op tijd te bed gegaan, want dat surfen maakt je mega moe! De tweede dag hebben we nog wat les gehad en konden we uiteindelijk in de ‘groene’ golven zelf op ons board staan! :D
Echt super cool!! Om half 6 stond de Greyhound bus weer voor de deur.

Rond 9 uur in de avond kwamen we aan in Byron Bay. Toen zijn we maar gauw genoeg te bed gegaan, we waren completely broken van ons surfcamp. In Byron hebben we vooral lekker gerelaxt, aan het strand gelegen en een beetje geshopt. Het is echt een hippie dorp hier. Verder hebben een wandeling gemaakt naar het lighthouse en op het oostelijkste puntje van Australië gestaan. Op het uitkijkpunt zagen we van veraf 2 humpback whales, super mooi! Een van de laatste dagen hebben we een tour gedaan naar Nimbin. Na een rit van ongeveer anderhalf uur, door de mooie uitgestrekte Australische landschappen, kwamen we daar aan. Het is een klein dorpje en staat bekend om het drugsgebruik. In het eerste uur werden ons al 3x ‘cookies’ aangeboden. Wij zijn natuurlijk zo verstandig dat we deze niet namen, bovendien zagen ze er echt smerig uit. Ook zijn we nog uit geweest bij Cheeky Monkeys, waar we nepcocktails hebben gedronken (zat bijna geen alcohol in -.-) en echt aussies hebben ontmoet.

Vandaag is het alweer tijd om verder te reizen. We gaan nu met de bus naar Coolangatta waar we een goede vriendin van onze moeders zullen ontmoeten. Erg leuk!

We spreken jullie allemaal snel weer! ;)

Liefs,
Maud en Steffi

• 13 Juli 2014 - 12:42

Annie:

Hoi Maud en Steffie,

Leuk om jullie verslagen te lezen.
    Wat maken jullie veel mee.
    Wat zou ik daar ook graag foto's maken van die mooie natuur.
    Maar ja ik moet het doen met de bossen hier in de omgeving en het Keelven,ha ha.
    Ik kom zeker als jullie thuis zijn de foto's eens bekijken.
    Geniet er verder van want het gaat zo vlug ,zeker als je het naar de zin hebt.
    Liefs en groetjes uit de Hei .
    Annie en Martien.